DNS Bench

Posted by Unknown Jumat, 11 Mei 2012 0 komentar
DNS Bench

Kelebihan menukar DNS yang lebih cepat dan lebih baik ini akan membuat anda surfing dengan lebih lancar. Kecepatan surfing anda juga akan lebih cepat daripada biasa.
gua yakin anda pasti tahu Google DNS dan juga Open DNS. Sebenarnya ada banyak lagi DNS yang boleh anda pilih supaya surfing anda menjadi lebih cepat. Bagi gua, Google DNS adalah DNS yang paling cepat, tetapi itu dahulu.
Setelah gua membuat perbandingan DNS, gua dapat ada DNS yang lebih sesuai untuk gua gunakan  mencapai kecepatan maksimum ketika surfing. Karena itu, gua sarankan pada anda cara yang sama untuk menentukan DNS yang cepat dan lebih baik dan sesuai untuk anda gunakan
Anda boleh lihat kecepatan DNS anda dengan menggunakan NameBench. Fungsi DNSBench ini adalah untuk membuat bench DNS yang sesuai untuk  anda.
Anda boleh download di sini DNS Bench
Cara menggunakannya :
  1.  Download dan install DNS Bench
  2. Run DNSBench
  3. Klik Start DNS Bench
  4. Tunggu sehingga NameBench selesai membuat DNS Bench
  5. Lihat keputusan DNS Becnh anda.
  6. Tukar DNS mengikut yang disarankan.
  7. Selesai
Kini anda sudah mengetahui DNS yang lebih cepat dan lebih baik untuk anda. Bagi setiap orang, keputusan yang diperoleh adalah berbeda.

Jadi gua menyarankan anda membuat Benchmark sendiri dan ubah setting DNS mengikuti laporan yang diberikan oleh NameBench.. My Ping in TotalPing.com My Ping in TotalPing.com

0 komentar:

Posting Komentar